smile dental
pic1pic2pic3
Tratamentul endodontic

Când este necesar un tratament endodontic?Pulpit_Necroz

Tratamentul endodontic este necesar atunci când pulpa dentară se inflamează sau se infectează. Cele mai frecvente cauze ale inflamației sau infecției sunt: cariile profunde, obturațiile coronare (plombele) necorespunzătoare sau traumatismele dentare. În situațiile în care nu se va interveni în timp util pulpa dentară se va necroza; țesutul pulpar mort se va infecta iar bacteriile prezente la nivelul acestuia vor putea avansa către os determinând în timp distrugerea acestuia sau chiar formarea unor abcese.

Este dureros tratamentul endodontic?

Indiferent de diagnosticul stabilit, toate manoperele vor fi realizate cu anestezie locală profundă astfel încât va fi sporit atât confortul dumneavoastră cât și al medicului. Există însă situații când datorită unor infecții sau inflamații deosebit de importante substanța anestezică nu va putea acționa la potențialul său maxim determinând o instalare parțială sau tardivă a anesteziei.

412 Ce presupune un tratament endodontic?

Principalul obiectiv al tratamentului endodontic este reprezentat de înlăturarea în întregime a pulpei contaminate și dezinfectarea spațiului endodontic, astfel durerile cauzate de afecțiunea pulpară se vor remite complet. Ulterior se va sigila spațiul endodontic cu materiale speciale urmărindu-se prin această manoperă stoparea dezvoltării microbiene la acest nivel.

Cât durează un tratament endodontic?

Terapia endodontică necesită un număr mare de pregătiri pre-operatorii (administrarea și instalarea anesteziei, izolarea câmpului operator cu sistemul de digă etc.) și efectuarea unor manevre deosebit de meticuloase drept urmare o ședință de tratament endodontic poate dura între una și trei ore. Majoritatea cazurilor vor putea fi tratate în cadrul unei singure ședințe însa intervențiile cu un nivel crescut de dificultate vor necesita două întrevederi. Durata exactă a tratamentului va putea fi evaluată după o consultație.Tratament_Endo

Voi resimți dureri în urma tratamentul endodontic?

În urma tratamentului endodontic este posibil să acuzați o senzație de jenă care se va intensifica în momentul masticației sau exercitării de presiune asupra dintelui. Acest disconfort minor poate persista pentru o perioadă cuprinsă între 2 și 7 zile însă medicul dumneavoastră vă va prescrie o serie de antiinflamatoare și analgezice astfel încât simptomatologia resimțită să fie una minimă. În cazuri foarte rare, când infecția va fi foarte mare este posibil să fie necesară și prescrierea unui antibiotic.

Care sunt șansele de succes ale tratamentului endodontic?

Medicina nu reprezintă o știință exactă, obținerea succesului terapeutic depinde un număr mare de factori, mulți dintre aceștia neaflându-se sub controlul medicului sau al pacientului (exemplu: răspunsul organismului uman la infecție). Cu toate acestea, un tratament endodontic efectuat corect și la timp are o rată de succes probabilă de 90%. Pe măsură ce infecția avansează la nivelul pulpei și ulterior în os șansele de reușită ale tratamentului scad.

Reconstituire_coronarDupă finalizarea tratamentului endodontic vor mai fi necesare și alte manopere?

Odată încheiat tratamentul endodontic va fi necesară restaurarea coronară a dintelui, astfel încât acesta să-și poată relua funcționalitatea. Timpul scurs între momentul finalizării intervenției endodontice și realizarea restaurării coronare nu va trebui să depășească o perioadă de 10 zile. În momentul depășirii acestui interval șansele de reușită ale tratamentului scad vertiginos. Odată finalizată și restaurarea coronară tratamentul endodontic va trebui monitorizat periodic. Această monitorizare presupunea efectuarea unei consultații și a unui set de radiografii la intervale de 6 luni, 1 an și 2 ani post- tratament. Toate investigațiile realizate în cadrul monitorizării sunt gratuite.Reconstituire_coronar_2

Cât costă un tratament endodontic?

”Amărăciunea calităţii proaste persistă mult timp după ce dulceaţa unui tratament ieftin a fost uitată." (Gary B. Carr – Medic Endodont, S.U.A). Costul unui astfel de tratament va trebui comparat cu costul alternativelor și anume implantul sau proteza parțială fixă însă va trebui să ținem cont și de faptul că oferta organismului uman va fi mereu net superioară celei artificiale. Fiecare caz prezintă particularitățile sale astfel încât prețul unei astfel de manopere va putea fi stabilit cu exactitate numai în urma unei consultații.