smile dental
pic1pic2pic3
Retratamentul endodontic

Când este necesar un retratament endodontic?

Acest tip de intervenție este necesară în momentul eșecului terapiei endodontice inițiale. Cauzele eșecului vor putea fi reprezentate de: apariția cariilor secundare, apariția proceselor parodontale patologice marginale, curățarea chimică și mecanică incompletă a canalelor radiculare, o fractură radiculară cauzată de pivot etc.. Simptomatologia conexă unui tratament eșuat va putea fi percepută de pacient într-un interval variabil, de la câteva luni până la câțiva ani.Retratament

Este dureros retratamentul endodontic?

Indiferent de diagnosticul stabilit, toate manoperele vor fi realizate cu anestezie locală profundă astfel încât va fi sporit atât confortul dumneavoastră cât și al medicului. Există însă situații când datorită unor infecții sau inflamații deosebit de importante substanța anestezică nu va putea acționa la potențialul său maxim determinând o instalare parțială sau tardivă a anesteziei.

Ce presupune un retratament endodontic?

Retratamentul endodontic constă în îndepărtare reconstituirilor coronare (”plombe”, ”coroane” etc.) urmată de îndepărtarea, pivoților radiculari și a obturației radiculare sau a oricăror altor obstacole prezente la nivelul spațiului endodontic. Următorul pas va fi reprezentat de dezinfecția și prepararea mecanică a canalelor radiculare pe întreaga lor lungime astfel încât acestea să poată fi sigilate corespunzător.

Cât durează un retratament endodontic?

Efectuarea unui retratament endodontic implică realizarea tuturor manevrelor pre-operatorii și operatorii caracteristice unui tratament endodontic la care se vor adăuga și manevrele specifice retratamentului, așadar întrucât durata unui retratament depășește în cele mai multe cazuri 2,5 ore vor putea fi necesare două sau mai multe întâlniri. Durata exactă a retratamentului va putea fi evaluată după o consultație.

Voi resimți dureri în urma retratamentului endodontic?

În urma retratamentului endodontic este posibil să acuzați o senzație de jenă care se va intensifica în momentul masticației sau exercitării de presiune asupra dintelui. Acest disconfort minor poate persista pentru o perioadă cuprinsă între 2 și 7 zile însă medicul dumneavoastră vă va prescrie o serie de antiinflamatoare și analgezice astfel încât simptomatologia resimțită să fie una minimă. În cazuri foarte rare, când infecția va fi foarte mare este posibil să fie necesară și prescrierea unui antibiotic.

Care sunt șansele de succes ale retratamentului endodontic?

În cazul retratamentului rata de succes depinde în mod direct proporțional de cauzele ce au determinat eșecul tratamentului inițial. Medicul va evalua cazul și va aprecia șansele relative de reușită înainte de a începe tratamentului propriu-zis.

După finalizarea intervenției endodontice vor mai fi necesare și alte manopere?

Odată încheiat retratamentul endodontic va fi necesară restaurarea coronară a dintelui, astfel încât acesta să-și poată relua funcționalitatea. Timpul scurs între momentul finalizării intervenției endodontice și realizarea restaurării coronare nu va trebui să depășească o perioadă de 10 zile. În momentul depășirii acestui interval șansele de reușită ale tratamentului scad vertiginos.

Odată finalizată și restaurarea coronară noul tratament endodontic va trebui monitorizat periodic. Această monitorizare presupunea efectuarea unei consultații și a unui set de radiografii la intervale de 6 luni, 1 an și 2 ani post- tratament. Toate investigațiile realizate în cadrul monitorizării sunt gratuite.

Cât costă un retratament endodontic?

”Amărăciunea calităţii proaste persistă mult timp după ce dulceaţa unui tratament ieftin a fost uitată." (Gary B. Carr – Medic Endodont, S.U.A)

Retratamentul endodontic întrucât necesit un timp mai îndelungat de lucru precum și un număr mai mare de materiale și instrumente va avea un cost mai crescut comparativ cu cel al tratamentului endodontic. Precum și în cazul tratamentului fiecare caz de retratament prezintă particularitățile sale astfel încât prețul unei astfel de manopere va putea fi stabilit cu exactitate numai în urma unei consultații.